Rabu, 2 September 2009

dengarband 2009










Dengarband terdiri dari pemuzik yang telah lama berkecimpung dalam arena muzik tanah air. Dari anggota Krayon dan Barongan. Dengarband ditubuhkan oleh pada tahun 2007 oleh sham (Krayon/Barongan - vocal/guitar), kodok ( pemuzik bebas - keyboard/percussion/harp/background vocal ) & achid ( Krayon - guitar/background vocal ), yang asalnya bergerak di majlis-majlis makan malam disekitar Kuala Lumpur dan sebagai tenaga pemuzik/penyanyi jemputan bagi kerja-kerja studio dan rakaman.


Dengarband membuat keputusan untuk merakam mini EP sebanyak lima buah lagu bagi mencuba nasib dalam industri muzik yang masih kurang menapilkan konsep muzik akustika bagi memeriahkan lagi industri muzik Malaysia.


Mini EP ini keseluruhannya dibuat dan bergerak secara indie, dari proses rakaman, mastering & rakaman/suntingan video oleh anggota dengarband sendiri.
Pelancaran album "dengarband" masih lagi dalam perbincangan mencari tarikh yang sesuai bagi dilancar secara rasmi, oleh itu CD yang menggunakan tajuk "dengarband" buat masa ini hanya boleh didapati melalui dengarband di setiap majlis makan malam ataupun melalui pertunjukan pentas dan pos.
sebarang pertanyaan atau pembelian boleh dibuat melalui email tertera dengarband@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan